10 böcker med "siffertitlar" som lockar

101 historiska myter - för att jag älskar historiska myter

1001 dagar som förändrade världen - för att jag älskar historia och för att det är mäktigt hur en enda dag kan förändra världen

Sveriges 100 märkligaste sevärdheter - för att jag vill besöka alla 100

1000 platser du måste se innan du dör - för att jag är den där turisten med kamera i ena handen och karta i den andra och för att jag alltid letar efter nya platser att upptäcka

Fred - 100 röster mot våld och krig - för att nämna en anledning så finns här en berättelse av flickan på den berömda bilden från Vietnamkriget där hon springer från bomberna

De 10 dummaste misstagen klyftiga personer gör - titeln säger allt, låter som en bok som kan erbjuda underhållning på hög nivå

1001 böcker du måste se innan du dör - för att jag är läsoman, på ständig jakt efter nya böcker

Världshistoriens 100 vansinnigaste uppfinningar - jag beundrar uppfinnare för deras kreativitet och att dessutom få förundras över de vansinnigaste någonsin låter som både rolig och intressant läsning

Historiens 100 viktigaste svenskar - för att jag är svensk och gillar historia

Filosofi: 100 stora tänkare - för att filosofer är så otroligt inspirerande och för att jag älskar att hitta nya tänkvärda citat och för att filosofins historia sträcker sig tillbaka i tiden till flera århundraden före Kristus

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0