8 filmer jag kan se om och om igen

1. Stolthet och fördom (oavsett vilket version) - för att jag tycker att kärlekshistorier är som allra bäst när det blivande paret tycker illa om varandra i början, bråkar och förnekar sin kärlek tills den blir så stark att den inte går att dölja längre och för att historien är både vacker och oerhört komisk och för att trots att den baseras på en av mina favoritböcker så blev jag inte besviken när jag såg den

2. The sound of music - min favoritfilm när jag var liten och antagligen den film jag sett flest gånger eftersom jag alltid tittade på den när jag var sjuk

3. Pearl Harbour - för att jag gråter varje gång jag ser den, inte bara när det är sorgligt utan hela tiden, för att den berör mig så enormt och för att den är så härligt lång
 
4. Gladiator - Miljöerna, storyn, de fantastiska skådespelarprestationerna... och för att jag knappt kan erkänna att Joaquin Phoenix spelar bra eftersom han spelar så bra att jag avskyr hans rollkaraktär till den grad att jag knappt kan ge skådespelaren en komplimang för rolltolkningen

5. Erin Brockovich - För att jag aldrig tröttnar på att se henne "spöa skiten" ur alla som inte tror på henne, för att det är en sann historia och en fantastisk sådan och för att Julia Robert är lysande i rollen

6. Mamma mia - för dess höga "feel good" faktor, för att den får mig på bra humör och för att det inte finns någon "ond" i den

7. Sahara - för att den är rolig och för att alla behöver ha en Al att ropa på när man behöver ha något jobbigt gjort (man måste ha sett filmen för att förstå)

8. Black Swan - för att jag såg den på bio och älskade den och därför spår jag att så fort jag köpt dvd:n så kommer den att hamna på den här listan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0