Nya meriter

1. Duschat i iskallt vatten i beckmörker.
Varför: för att vi varken har varmvatten eller el på övervåningen.
Hur: treva dig fram och försök att inte frysa ihjäl.
Omdöme: undvik detta om möjligt.

2. Uppfunnit en nya maträtt.
Varför: jag var hungrig och bestämde mig för att anamma "man tager vad man haver"-principen
Hur: Stek ett hamburgerkött. Ta ena halvan av ett hamburgerbröd och bre på pesto (Barillas är godast). Lägg på rikligt med ost och toppa med hamburgerköttet. Vänta tills osten smält lite lagom och ät.
Omdöme: Pestoburgarmackan är faktiskt riktigt god.

3. Lärt mig att man kan använda en spackelhink till i princip allt.
Varför: Bor man som jag gör, i ett renoveringsobjekt, så finns spackelhinken alltid nära till hands.
Hur: Var är saxen? På spackelhinken i hallen.
Var är tidningen? På spackelhinken i köket.
Var ska vi ställa krukväxten som vi fick av morfar? På spackelhinken i matrummet.
Var ska jag sitta? Sätt dig på spackelhinken.
Jag når inte till översta hyllan! Ställ dig på spackelhinken.
Omdöme: Kungen av hinkar, hur skulle vi klara oss utom den?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0